2009/09/07

Sakura

Went to Hagley Park to see the cherry blossoms.
ハグレー公園に桜を見に行ってきました!


Daffodils were flowering as well. Hagley is full of flowers right now!
スイセンもたくさん咲いていて
今時期のハグレー・パークはとてもきれいです。



Many families were there for walking and cycling.
快晴だったので、散歩やサイクリングを楽しむ家族づれもたくさんいました。
少年も走る!

Also found a Japanese gathering under a cherry blossom tree.
That is so Japanese! In Japan people have social gatherings, where they have food and drinks under cherry blossom trees. They are there to appreciate the beauty of short lived blossoms.
桜の木の下で花見をしていた日本人の集まりも発見しました。


桜を見上げていたら、日本人でしょ?
と声をかけてきたローカルのサイクリスト。
家族が日本にいるのよ~といろいろお話してくれました。
桜がよく似合う自転車とすてきなおばあさんでした。