2009/08/24

Jandals

Did you know the word "jandals" (that's how kiwi people call flip-flops) derive from Japanese sandals? I read the book "Kiwi Speak" by Justin Brown and he says so in his book! Another connection between New Zealand and Japan.

It's getting warmer and warmer every week here. Today's highest was 14 degrees, and it's going to get even warmer tomorrow. It's time to get my jandals out I think!

今日の最高気温14度。クライストチャーチも少しずつ暖かくなってきています。春の兆しです。

春といえば・・・
暖かいといえば・・・

そろそろビーサンを登場させてあげてもいい時期じゃないですか?

ニュージーランドでは、このビーチサンダルのことをjandal=ジャンダルと呼びます。他の英語圏の国ではflip-flopとか、thongsと言うらしいのだけれど、Kiwiは独自の呼び方をするんです。

なんでだろう・・・って前から思ってたんですが、このKiwi Speakという本によると、Japanese sandals=日本の草履のようなサンダル、の省略形で、ジャンダルになったそうです。

こんな意外なところでつながっていた、日本とニュージー。新しい発見でした!